Ramona Nagabczyńska
More

W 1993 roku Genesis P-Orridge i jego partnerka Lady Jaye Breyer zaczynają proces stopniowej transformacji własnych ciał. Ma ona doprowadzić do sytuacji, w której oba ciała nie tylko będą wyglądały tak samo, ale staną się tym samym. Cutupową metodą P-Orridge i Breyer generują nową pandrogyniczną istotę, którą nazywają Breyer P-Orridge. Ich transformację można traktować jako utopijną praktykę transhumanistyczną. Według jednego z twórców ruchu transhumanizmu Maxa Morea jego istotą jest tranzytowość, niestabilność kondycji ludzkiej. W spektaklu More Ramona Nagabczyńska zajmuje się destabilizacją mitu indywidualizmu, a także przywołuje pragnienie powrotu do stanu splotu jednego ciała z innym.

 

  • Choreografia: Ramona Nagabczyńska
  • Wykonanie: Magda Jędra i Ramona Nagabczyńska / Anna Steller
  • Konsultacje dramaturgiczne: Karolina Kraczkowska
  • Muzyka: Sasha Zakrevska
  • Światła: Jan Cybis
  • Produkcja: Fundacja Ciało / Umysł przy wsparciu programu Performing Europe