Kaya Kołodziejczyk
OH, NOH

KONCEPT:
U/LOI
Kaya Kołodziejczyk & Karolina Wołkowiecka
WYKONAWCY:
Ewelina Guzik
Kaya Kołodziejczyk
Karolina Wołkowiecka
KINEMATIC ENSEMBLE:
Barbara Drążkowska (fortepian)
Olga Wojciechowska (I skrzypce)
Linda Jankowska (II skrzypce)
Emilia Goch (altówka)
Tomasz Szczęsny (wiolonczela)
MUZYKA:
Szymon Brzóska
KOSTIUMY:
Grzegorz Matląg/Maldoror
REŻYSERIA ŚWIATŁA:
Herman Venderickx
DRAMATURGIA:
Magdalena Ostrokólska Płatek
MENADŻER PRODUKCJI:
Natalia Starowieyska

Oh, Noh to spektakl skonstruowany na podstawie japońskiego dramatu Izutsu autorstwa Zeami jednego z pierwszych i czołowych dramatopisarzy klasycznej szkoły teatru Noh.

Akcja rozgrywa się na granicy snu i jawy.

Jest to spektakl multimedialny swego rodzaju dekonstrukcja zasad obecnych w tradycji teatru Noh jak i próba zweryfikowania w niej paradoksalnego wizerunku kobiety jako performerki. W spektaklu miarą czasu jest nie tylko struktura dramatu czy tempo muzyki wykonywanej przez Kinematic Ensemble, ale też i obraz.
Artyści tworzą sensualną, niestałą, zmienną atmosferę, która przemija wraz z nadejściem świtu.

U/LOI (Universal Law of Impermanence)  to niezależny kolektyw artystów pracujących pod kierunkiem Kai Kołodziejczyk. Od 2000 roku artystka realizuje cykl działań artystycznych w oparciu o improwizacje taneczne. Ich celem jest próba przezwyciężenia ulotności ruchu np. za pomocą rekonstrukcji dawnych spektakli lub dokumentowania jednorazowych zdarzeń.

Od 2007 roku działania te są firmowane przez kolektyw U/LOI, który artystka powołała do życia. Wystąpił on m.in. na festiwalu INPEX DIY VIDEO w Sztokholmie. Kolektyw U/LOI zaprezentował spektakl / instalację Brith Out.. na festiwalu ROZDROŻE 2008. Inne prace kolektywu to m.in.: PK (na festiwalu Dialog 4 Kultur w Łodzi, 2009), improv of 3/free styles ( na Inwazji Sztuki Niezależnej Re:wizje w Warszawie, 2007) oraz Off Żak Projekt (na II Gdańskim Festiwalu Tańca, 2010).